Vår tjeneste er et samfunnsoppdrag som muliggjør den moderne hverdagen vi lever i – med raske kreditter og fakturaer. Vårt motto "we care" er med oss i alle våre møter og her kan du lese et eksempel på hvordan et møte kan være
Anne ringer Sergel og forklarer at hun har hatt flere ulike saker med flere ulike inkassoselskaper. Hun beskriver at omstendighetene har vært ekstremt tøffe og at hun aldri kunne ha sett for seg å havne i en situasjon der gjeld skulle være en del av hverdagen.
En gang i tiden jobbet Anne som økonomiassistent og hadde god greie på økonomi, men en dag frontkolliderte hun med virkeligheten. En virkelighet hun ikke kunne forestille seg, men som hun bestemt ønsket å komme seg vekk fra. Ved flere anledninger i løpet av samtalen forstår du at hun fortsatt har godt grep om økonomiske begreper og sammenhenger etter tiden som økonomiassistent.
Vårt oppdrag er å hjelpe Anne til en bedre hverdag, en hverdag hun tidligere levde i og var vant til. Samtalen fører til at vi lager en løsning hvor Anne får en avdragsordning som dekker den totale gjelden hun har til Sergel. Hun takker oss hjertelig for hjelpen og forståelsen vi har gitt henne, så avslutter vi samtalen.
Sergel lever etter mottoet «We Care» i møtet med menneskene som kontakter oss. Vi hjelper alle til å se muligheter tilpasset hver enkelt. Trenger du hjelp med saken din kan du logge inn på Min Side og sende oss en melding. Vil du heller ringe finner du telefonnummeret som gjelder for din konkrete sak nederst i brevet du har mottatt. Du kan ellers nå oss på telefonnummer + 47 33456000.