Hos Sergel lever vi opp til vårt motto "We Care". Det betyr at vi prøver å bistå våre kunder i møtet med deres kunder på flere ulike måter, for å gjøre deres opplevelse så god som mulig.
Sergel håndterer store mengder saker fra en stor telefonoperatør i Norge. Siden starten av samarbeidet har både behovet og relasjonen utviklet seg. Fordi vi ikke ønsker å påføre ekstra kostnader og sikre den beste kundereisen for kundens kunder så vi et økt behov for pålitelige data for å kunne vurdere saksgangen best mulig. Kunden satt pris på at Sergel forsto hvor viktig kundereisen var og at vi kunne hjelpe til med å forbedre prosessene for å minimere kostnader og sikre best mulig prosess.
Takket være alle våre data, er Sergel i stand til å svare på kundens behov. Kunden krevde at vi skulle forstå kundenes oppførsel, først hvordan de har det med dem og deretter med oss når de sendes videre til inkasso. All data hentet fra vår virksomhet brukes til å forbedre våre kunders intelligens både i kredittbeslutninger og hele betalingsprosessen, samt for å forbedre opplevelsen for sluttkunden. Ved å analysere ulike segmenter hjelper vi våre kunder å bli bedre kjent med kundene sine, noe som har ført til optimaliserte kredittpolicyer og økte inntekter. Det i seg selv skaper merverdi for kunden.
Sergel benytter mye data for å bestemme prosesser slik at kunden kan føle seg trygg på lønnsomheten. Med betalingsevnen i fokus, takket være rett kunnskap, har vi sammen med kunden kunnet sende rette saker, og færrest mulig, videre til Namsmannen.