Jeg er uenig i kravet

Hvis du mener at kravet er feil, plikter du å gi beskjed så raskt som mulig! 

  • Logg inn med Bank ID i vår selvbetjeningsportal: Min Side
    Inngi din innsigelse ved å sende oss en melding. Dersom du ønsker at vi skal ta kontakt med deg i etterkant bør du legge ved mobilnummer eller e-post vi kan kontakte deg på.
  • Har du ikke Bank ID kan du sende oss en e-post til e-postadressen på brevet du har fått av oss, eller til norge@sergel.com.

Vi videreformidler din innsigelse til kreditor (den du har kjøpt tjenesten eller varen av) og informerer deg så raskt vi får tilbakemelding fra dem. I mellomtiden stopper vi inkassosaken din hos oss.
Når to parter er uenige om betaling skal skje er det to mulige veier å gå:

  • Partene blir enige om en løsning gjennom dialog uten at rettsapparatet blir koblet inn.
  • Tvisten avgjøres i rettsapparatet. (Forliksråd)

Min Side